To je teda hummus

Dostala jsem od kamarádky Mady ozkoušný recept na hummus. Jméno zní nevábně, ale jde o naprosto zdravou potravinu jejichž základem je cizrna. Uvádím ho zde jako tip na zdravou a chutnou svačinu do školy či do práce. Může posloužit i jako rychlá večeře, či občerstvení na party (chutná výborně k pivu, takže sbohem preclíky!).

Co budete potřebovat:

  •  200g cizrny (uvařené/z plechovky),
  • 100 ml sezamové pasty (tahini) –  lze ji sehnat ve větších obchodech, či v potravinách se zdravou výživou,
  • 2 lžíce šťávy z citronu
  • 3 lžíce panenského olivového oleje,
  • 2 stroužky lisovaného česneku,
  • sůl a indický kmín dle chuti.

Jak na to:

  • Všechno smíchat a rozmixovat (před mixováním dejte pár kuliček cizrny vedle, poslouží k ozdobení). Pokud bude směs příliš hustá, přidejte trochu vývaru z cizrny.
  • Můžete podle libosti dochutit paprikou, nebo  koriandrem, nebo trochou karamelizované cibulky…
  • Podávejte jako dip s pita chlebem nebo tyčinkami mrkve a řapíkatého celeru.

Dobrou chuť!

Komentáře

Na stránkách najdete články nabité zajímavostmi o jídle, bez růžových brýlí a objektivně. Jsem absolventkou VŠCHT Praha, oboru Technologie potravin (2010) a Specializace v pedagogice (2013). Od dubna 2013 se snažím popularizovat chemii skrze projekty The Chemistry is all around us-network, Noc vědců 2013, 2014, Vědu v ringu, programu AMGEN Teach aj. Nově jsem součástí projektu Scichallenge, který se právě rozbíhá. To vše pod hlavičkou VŠCHT. Hrozně ráda v rámci práce jezdím na konference po Evropě a sbírám znalosti od zkušenějších. Ale hlavně, jsem maminkou čtyř dětí.

Označeno v Děti a jídlo, Luštěniny, Recepty